čtvrtek 9. dubna 2015

ALCHYMISTA : PAULO COELHO

Přeju všem po opět delší pauze slunečný den,který jsem bohužel téměř skoro celý proseděla ve škole..Ale naštěstí už je zítra pátek a pak by nás měl čekat slunečný víkend. Dneska budu psát článek o knize od Paula Coelho a to konkrétně Alchymista.

Tuhle knihu jsem měla v seznamu na četbu k maturitě a strašně mě lákala už jen tím názvem a nedávno jsem si jí rozhodla i koupit. Jsem tak ráda,že jsem to udělala. Opravdu tak dobrou knihu jsem dlouho nečetla. Znáte tuhle knihu někdo ? četl jste jí někdo ? 

Tahle kniha mi hodně pomohla v různých rozhodnutích, které pro mě byly těžší než by normálně měli být. Opravdu tahle kniha má ode mě 100 % a doporučuju jí všem, kteří třeba zrovna prochází nějakým těžším obdobím a neví si rady. 

Je to o chudém pastevci Santiagovi, který má jen stádo svých ovcí. Zdál se mu,ale dvě noci za sebou ten stejný sen a to že je v Egyptě zakopaný poklad. On se tedy vydal do města kde potkal krále a ten mu řekl že má nasledovat svůj osobní příběh a naučit se poslouchat své srdce..Jestli ho Santiago poslech nebo ne vám říkat nebudu kdyby si tuhle knihu chtěl někdo přečíst ať vám tady neprozradím děj. Každopádně vám tady dám mé oblíbené části z knihy, které na mě nejvíce zapůsobily,ale jsou to vážně jen ty hlavní, protože kdybych tady měla dát vše co na mě zapůsobilo tak se obávám,že by to byla skoro celá kniha :D 

'Všecko, co se stane jedno, už se nemusí stát nikdy. Ale všecko, co se stane dvakrát, určitě se stane i potřetí'

 'Lidé se nebojí neznáma, protože každý člověk je schopen dosáhnout všeho, co chce a co potřebuje. Bojíme se jenom, že ztratíme to, co máme, ať už život nebo pole. Ten strach ale přejde, když pochopíme, že náš příběh a příběh světa psala táž Ruka' (tohle je moje opravdu nejoblíbenější část)

'To tajemství spočívá v přítomnosti, soustředíš-li se na přítomnost, budeš jí moct zlepšit. A zlepší-li se přítomnost, potom i to, co se stane, bude lepší. Zapomeň na budoucnost a prožívej každý den svého života'

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře